Tuesday, March 15, 2011

That they have a cure and can change others back.


First yg menyebabkan aku nak tengok movie adalah Ethan Hawke. Fuhh handsome giler la walaupon jd vampire. Ok2 sekarang ni aku cerita la sikit pasal movie ni. Movie ni bagi aku boleh tahan la jugak. Maksud aku ade la idea dan pengajaran disebalik movie ni. Tak salah bagi aku, mmg bnyk pengajaran pon. Buat ape kita nak bunuh manusia pastu hisap darah dorang. Lebih baik ubah diri kita menjadi manusia. Dari pada membunuh orang ramai lebih baik cari penawarnya. Betulkan? Filem ni mmg amazing dan lain dari yang lain. Lain orang lain pendapatkan, tak tahu la orang lain kata ape. Walaupon permulaan babak agak slow tapi lama-kelamaan ok la. Kita kena layan dulu, baru la rase rancak sikit. Dorang ni ibarat vampire yang moden la jugak. Mcm dunia kita, ade askar la kerajaan la dan macam2. Filem ni Edward Dalton ( Ethan Hawke ) seorang doctor or scientist la mcm tu. Dia mmg tak minum darah manusia sbb dia dulu manusia. Dia ingin la menjadi manusia dan ditolong oleh Lionel "Elvis" Comac ( Wilhem Defoe ). Jadi lama-kelamaan jadilah dia manusia kembali. Dari situlah dia jumpa penawar. Jadi siapa2 yang vampire telah menghisap darah orang yang bertukar menjadi manusia, maka vampire itu bertukar la menjadi manusia. Sbb hanya darah orang yang ade penawar sahaja yang boleh mengubah dorang. So benda ni akan sampai la kat smua vampire. Jadi tu lah pengajarannya disebalik movie ni. Saling tolong-menolong. Bagi aku filem ni sangat fresh. Aku boleh bagi 4 star daripada 5. So, tengoklah nanti ok.
Dua yg atas tu mase dia still lagi vampire. Yang dua bawah tu dia dah jadi manusia. Handsomenye.....
Nnt jgn lupa tekan button like taw...hehehehe

No comments:

Post a Comment