Saturday, March 19, 2011

Stand By Me Reunion 25 Years Later.

Inilah wajah-wajah terbaru para pelakon kanak-kanak dlm filem Stand By Me. Dulu aku tengok dorang kecik-kecik jer. Cute pulak tu. Time tu tahun 1986 tapi filem ni bertemakan tahun 50an. Sekarang ni dah macam ayah orang. Biaselah dah dewasa. Filem ni mmg antara favourite filem aku la. Sbb crite budak-budak plus adventure, suka la aku. Dari kiri Jerry O'Connell, tengah Corey Feldman, kanan Wil Wheaton dan satu bintang yang hilang iaitu River Phoenix yang meninggal pada tahun 1993 akibat overdose. Dlm filem inilah career River Phoenix terus memuncak, tapi dah ajal nak buat macam mane. Dia antara yang terkacak la dlm filem ni. Tak sangka betul dah 25 tahun. Lame tu. Dorang ni pun dah tua, nak dekat 40 kot. Agak2nya la.

Zaman dulu pelakon kanak-kanak memang bagus-bagus. Filem melayu pun dulu pelakon kanak-kanak bagus. Sekarang ni smua mcm nak glamor je. Tengok pic atas tu. Banyak betul perubahan dorang. Yang gemuk jadi kurus, yang rambut kuning jadi hitam, yang cute jadi tak cute......hehehehe......First time watch filem ni mase aku sekolah rendah lagi. Sekarang ni aku dah abis sekolah. Lame la jugak tu. Mmg seronok filem ni. Lagu-lagu pon best. Bila tgk filem ni dan dengar lagu filem ni rase mcm hidup zaman tu jer. Bestnya.
Sekarang nak tgk tak dapat sbb dah lama tak keluar kat HBO. Malas la nak beli, mesti mahal. Tetapi memang ada kenangan terindah bila watch filem ni.

.....Love you guys....

No comments:

Post a Comment