Tuesday, March 1, 2011

Next time, I'll aim a little lower.

 
Ini merupakan kali pertama aku menonton Bonnie & Clyde. Well sangat memuaskan walaupon dua2 mati but it still an interesting movie. Clyde Barrow ( Warren Beatty ) is a small-time bank robber dan baru saja keluar dari penjara. Abg Clyde iaitu Buck Barrow ( Gene Hackman ) tanye Clyde "knape dlm jail kau tak buat kerja?". Clyde pon jawab "sbb kaki aku ni. Aku saja lukakan kaki aku ni sbb kalau ade org yang cedera, pihak penjara kata tak payah buat kerja2 memecahkan batu tu". Clever giler Clyde tu tp dia jln tempang sikit la sbb kalau hilang jari kaki, kita jln kan tak stabil sikit. Pandai2 pon tapi jadi perompak. Nasib-nasib. Tapi apa yg penting aku enjony sangat watching movie ini.

After that, he hooks up with Bonnie Parker ( Faye Dunaway ) a girl bored with her small-town life. Filem ini bertemakan tahun 1930an dan Bonnie & Clyde merupakan antara manusia yang agak terkenal pada tahun tersebut sbb dorang perompak bank.Perompak yang handsome lagi cantek gitu,sape tak nak tangkap kan.Pastu bergaya plak. Aku suke sangat tengok muka Clyde tu. Comel betul.Pada mata aku la, pada mata org lain aku tak tahu la. Tapi ade something special at him. Mase tengok movie ni aku terus fall in love kat dia.

Aku tengok kat tv2 aritu pkul 12.30 pg-2.30pg. Aku tgk seorang diri & kakak aku tak nak menemaniku, So, ditemani oleh Bonnie & Clyde la, perasaan takut tu terus hilang. Lg satu psl movie ni, Clyde ade abg bernama Buck dan mempunyai isteri yg bernama Blanche. Benci btol aku perempuan tu sbb suke menyebuk. Pastu dia asyik menjerit-jerit & suke carik gaduh. Mane tak Bonnie menyirap tengok si Blanche tu. Btw, si Blanche tu tercalon dlm Academy Awards best supporting actress & dia menang. So, role dia tu mmg hidup la. Ada lagi sorang, nama dia C.W. Moss. Aku tak tahu name betul dia ape. Dia kerja dgn Bonnie & Clyde dan juga merupakan penyelamat mereka. Tapi last2 dia yang belot. So, Bonnie & Clyde mati serta-merta la di tangan syerif pekan tu. Amat sedih la.

Pic atas ni ialah Warren Beatty dan dia membawa watak Clyde Barrow. Aku suke tengok muka dia. Dah berdarah-darah pon aku suke gak tengok dia ni. Kalau ade jejaka yang rupa mcm ni, takkan aku lepaskan. Tapi sekarang dia dah tua la & masih sihat lagi sbb baru2 ni aku ternampak dia kat Academy Awards. Muka cute tu ade lagi tp rambut jelah dah putih. So, sape yang belum tgk filem ni baik cepat2 tgk sbb best & amazing sangat. Bile tgk tu mesti la ade perasaan nak jadi mcm Bonnie & Clyde sbb seronok buat kerja tu. Pastu senang sangat nak glamor. Kalau kerja merompak ni halal, dah lama aku try. Tapi it not gonna happen because it out-laws. Well tu jelah. Btw, it's really exciting film in 60s. Amazing & triple amazing. Guess what? This here's Miss Bonnie Parker. I'm Clyde Barrow. We rob banks. Enjoy guys!!!

No comments:

Post a Comment