Sunday, January 30, 2011

Betul ke ade hantu kat rumah seksyen 2 dpn wetworld?

Aku tak taw la sbb bkn aku yg kene. Cerita ni dah 9 tahun lalu. Aku terbaca dan terus baca walaupon panjang gak story nyer. Serious mmg takut giler. Tu baru bace jer belum lagi duduk kat situ. Masa sis aku blajar kat uitm kite org selalu lalu kat umah tu sbb tiap2 minggu ibu ngan bapak aku hantar sis aku. Aku pon ikut la skali. Mmg ade umah tu aku pon perasan. Struktur umah mmg style lama. Aku tgk pon seram. Patut lah tak ade orang duduk. Pelikkan. Tapi ape sbbnya ade hantu kat umah tu. Ade org mati ke dulu? Ke tempat tu bekas tanah perkuburan? Sbb aku bace dorg tu jmpe bnyk hantu. Hantu budak kecik, hantu mcm pontianak, hantu menyerupai kwn2 dorg & smpai jmpe batu nisan atas katil. Seram kan. Kite mane taw ape2 kan. Dorang peduli ape nak bagi kite tanah kat mane pon. Asalkan kite ade tmpt tinggal. Lagi pon dah bertahun tp takkan jiran tak merungut kan? Mmg ade kes budak2 uitm dok situ dan 2 drpdnya dah meninggal. Mase tu kwn die terpikir la sbb dorg ade kacau busut kat belakang umah tu. Bapak aku pon ckp jangan usik busut2 kalau jumpe sbb jin suke dok kat situ. Jmpe ke tak jmpe ke aku ttp tak nak usik. Btw kalau nak siasat pon susah kan, kite ni manusia bkn jin so ssh la nak mengetahui. Hanya Allah sahaja yang mengetahui ape yang terjadi kat umah tu dan puncanya. Al-fatihah kepada mereka yang meninggal.

No comments:

Post a Comment